Chcete zboží vrátit, nebo vyměnit ve 14. denní lhůtě?

  1. V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14. kalendářních dnů od data převzetí zboží.
  2. V případě, že nejste spotřebitel, tzn. Zboží nakupujete v rámci své obchodní činnosti, o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu, právo na odstoupení vám nevzniká, tuto možnost obchodní zákoník neuvádí.

Vrácení zboží

Kde a jak mohu zboží vrátit?

1. Vrácení na prodejně
Vrácený výrobek můžete donést na naší prodejnu Brenss, Světlá pod Ještědem - Dolení Paseky 61, PSČ 46343. Spolu s výrobkem přineste prosím také prodejní doklad pro identifikaci Vašeho nákupu. Na pobočce výrobek zkontrolujeme a zajistíme vrácení peněz.

2. Vrácení přes pobočku Zásilkovny - ZDARMA

Vrácený výrobek můžete k nám zaslat přes pobočku Zásilkovny (zkontrolujte si prosím na internetových stránkách Zásilkovny, že vybraná pobočka umožňuje příjem balíčků pro zpětné zásilky)

Vyplňte a vytiskněte si Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy.

Zásilku pečlivě zabalte.

Balíček musí splňovat tyto parametry:

Max. hmotnost - 5 kg Max. rozměr jedné strany - 120 cm Max. součet rozměrů všech tří stran - 150 cm (např. 60 x 50 x 40 cm) Min. rozměry - 10 x 7 x 1 cm

Na balíček napište "vrácení zboží" a číslo objednávky.

Důkladným zabalením zamezíte poškození během přepravy. Nezapomeňte prosím přibalit i podepsané odstoupení od kupní smlouvy.

V případě, že vracíte větší balíček, využijte jiný způsob vrácení.

Vyhledejte ve svém okolí pobočku Zásilkovny, která umožňuje zaslat balíček zpět. Obsluze sdělte PIN kód: 90410725 a vaše jméno. Vyžádejte si u obsluhy potvrzení o odeslání balíčku. Služba vrácení, výměna a reklamace přes výdejní síť Zásilkovna je ZDARMA.

3. Vrácení jiný způsobem (poštou, kurýrem)

Pokud nemáte pobočku Zásilkovny po ruce, a nebo Váš balíček nesplňuje rozměry pro jeho zaslání přes Zásilkovnu, můžete zboží vrátit poštou nebo kurýrem. V takovém případě postupujte následovně:

  1. Vyplňte a vytiskněte si Odstoupení spotřebilete od kupní smlouvy, ke stažení ZDE. Údaje potřebné k vyplnění najdete na faktuře k dodané objednávce.
  2. Zásilku pečlivě zabalte. Důkladným zabalením zamezíte poškození během přepravy. Nezapomeňte prosím přibalit podepsané Odstoupení od kupní smlouvy.
  3. Zásilku odešlete na adresu: Brenss, Světlá pod Ještědem - Dolení Paseky 61, PSČ 46343.
  4. Nikdy nám prosím nezasílejte zpět zboží na dobírku, takové balíčky nemůžeme přijmout.

VÝMĚNA ZBOŽÍ

  1. Pokud zboží potřebujete vyměnit za jinou velikost, nebo barvu. Nejjednodušší a nejrychlejší způsob je zaslat nám zboží zpět (jedním ze zvolených způsobů uvedených výše) a následně si vytvořit novou objednávku na vámi vybrané zboží. Tím předejdete čekacím lhůtám, než bude proces výměny zpracován a zboží vám bude následně zasláno zpět. 
  2.  Pokud z nějakého důvodu nechcete odesílat novou objednávku, zboží pro výměnu prosím zabalte zpět do původního obalu (tzn. obuv do krabice od bot, oděvy do jejich původního sáčku atd.) a připojte k tomuto vracenému zboží určenému k výměně vyplněný formulář, do kterého prosím napište, jaké zboží chcete vyměnit a za které jiné ho chcete vyměnit. Formulář k vyplnění si můžete stáhnout ZDE. Zboží nesmí být použité – tedy nijak nošené, nést známky zašpinění, opotřebení apod. Musí být v původním originálním obalu, který nesmí být porušen (pouze šetrně otevřen pro vyjmutí a vyzkoušení zboží). Zabalené zboží následně zašlete kterýmkoliv vámi zvoleným dopravcem na adresu reklamačního oddělení. Nikdy nám prosím nezasílejte zpět zboží na dobírku, takové balíčky nemůžeme přijmout.

Kdy a za jakých podmínek dostanete peníze zpět?

Peníze za zboží včetně poštovného Vám zašleme na Váš uvedený bankovní účet nebo poštovní poukázkou co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od doručení zboží. Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.

U výrobku nesmí dojít k jeho zjevnému opotřebení.

Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy nám je doručeno odstoupení od smlouvy. Doručením se rozumí informace, že chcete od smlouvy odstoupit, případně samotné doručení odstoupení i se zbožím.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro vrácení zboží se počítá od soboty včetně).

Odstoupení od smlouvy, ke stažení ZDE, můžete zaslat i elektronicky na info@brenss.cz

V co nejkratším termínu od zaslání tohoto odstoupení je potřeba, abyste nám předali či zaslali zakoupené zboží. V případě užití dopravy přes pobočky Zásilkovny je doprava od Vás k nám ZDARMA, v případě užití jiné dopravy Vám nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.

Jaké dokumenty přiložit?

Ke vrácenému zboží doporučujeme vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás a usnadní nám identifikaci daného zboží a požadavku.

Nejlepší možností je zaslaní vyplněného Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy, ke stažení ZDE, a kopii nákupního dokladu, který jste obdrželi společně s objednaným zbožím.

Jaké zboží nelze vrátit vůbec?

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy na dodávku zboží upraveného (potisk, výšivka atd..) podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.

Stručný přehled na závěr

Od kupní smlouvy je možné odstoupit do 14 kalendářních dnů.

Lhůta 14 dnů začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží.

Končí-li lhůta o víkendu nebo ve svátek, jako poslední den lhůty je brán nejbližší následující pracovní den.

Odstoupení od kupní smlouvy musí být dodavateli doručeno nejpozději v poslední den 14denní lhůty. Zboží může být po dohodě vráceno i později.

Rozbalením zboží nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu.

Zboží nemusí být vráceno v originálním obalu, avšak dodavatel má právo na úhradu nákladů spojených s novým zabalením zboží.

Je možné vrátit i zboží použité, avšak dodavatel má opět právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu. Tyto náklady mohou teoreticky dosáhnout i plné ceny zboží.

Zákazník obdrží zpět své peníze na bankovní účet nejpozději do 14 kalendářních dnů od odstoupení od kupní smlouvy, ne však dříve, než dojde k doručení vráceného zboží na prodejnu nebo zpět na naše reklamační oddělení (případně, než prokáže, že vrácené zboží nám již bylo odesláno